Big Dataعبارتی شعار گونه است. بسیاری از صنایع سعی داشته اند که از آنالیز Big Data جهت انجام پیش بینی های موثر، در زمینه های مختلف، از پیش بینی وضعیت هوا گرفته تا اتخاذ تصمیمات مناسب، استفاده نمایند. با این حال، چرا صنعت امنیت این چنین مجذوب “Big Data” گشته است. دلیل این امر می تواند به تحقیقات مرتبط با بمب گذاری دوی ماراتن بوستون در سال 2013 باز گردد. ایالات متحده، موفق به برون سپاری اطلاعات مربوطه به شبکه های اجتماعی و نیز چندین دوربین نظارتی جهت شناسایی و یافتن موقعیت مجرمین، گردید. این واقعه، منجر به آگاه سازی مردم جهان از قدرت استفاده از داده های انبوهِ فراهم شده توسط عموم و مهم تر از آن، منابع مختلف سیستم های امنیتی گشت.

 

به گفته بسیاری از کارشناسان، سیستم های امنیتی فعلی، علی رغم اتصال به سیستم های تحت شبکه، اطلاعات چندانی پیش از واقعه، فراهم نمی کنند. به همین جهت این صنعت به دنبال راه حل هایی جهت درگیر نمودن تجهیزات امنیتی در  مدیریت پیش از وقوع حادثه بوده و درصدد است به جای اینکه صرفا به عنوان ابزاری برای تحقیقات پس از واقعه عمل کند، نقشی موثر در پیشگیری از وقوع جنایات ایفا نماید. واضح است که قابلیت شبکه پذیری، از ملزومات سیستم های امنیتی می باشد، و هر یک از این سیستم ها جهت تهیه اطلاعات باید به یکدیگر متصل باشند. مورد ضروری بعدی، سیستم ویدئویی هوشمند (VCA) است، که به سبب معنا بخشی به اطلاعات امنیتی از اهمیت روز افزونی برخوردار است. با استفاده از سیستم های ویدئوی هوشمند، سیستم های امنیتی قادر به تهیه اطلاعات و جلوگیری از دست رفتن آن ها خواهند بود.  هنگامی که سیستم های امنیتی ویدئویی به دستگاه های ردیابی خارجی با قابلیت WiFi مجهز می گردند، فروشگاه ها بهتر خواهند توانست از وقوع سرقت جلوگیری نمایند.از طرفی سیستم های امنیتی نیازمند ابزاری فعال جهت شناخت موقعیت، مانند نرم افزار مدیریت اطلاعات امنیت فیزیکی (PSIM) می باشند، تا به طور یکپارچه تجهیزات امنیتی و غیر امنیتی را هماهنگ ساخته و در نتیجه به ایجاد واکنش های سریع نسبت به وقایع بیانجامد.

 

همچنین بواسطه ذخیره سازی ابری، تمامی داده ها در ابر ذخیره سازی پردازش می گردند. درنتیجه این سوال برای عموم ایجاد می گردد که چه کسی امکان دسترسی به این اطلاعات را داشته و چگونه از یکپارچگی آن محافظت خواهد نمود. در دنیای امنیت فیزیکی ممکن است به مسائلی مانند این که مراجعین به کجا می روند و چه کاری انجام می دهند اهمیت داده شود. در نتیجه مدیریت هویت، در سیستم Big Data دارای نقشی حیاتی می باشد.

به طور خلاصه، هنگامی که جهان به مبحث Big Data و مزایای آن برای عموم روی می آورد، صنعت امنیت را وا می دارد که به تدریج توجه خود را به اطلاعات و مفاهیمی ورای مشخصات محصولات معطوف نماید تا بتواند نیاز به تناسب هر چه بیشتر با جهان ارتباطات را برآورده نماید.

 

رزولوشن 4K و دوربین های با زاویه دید گسترده جزئیات بیشتری فراهم می آورند

با این که ارتقا به رزولوشن 4K در لوازم الکترونیکی و تکنولوژی امنیت، امری بسیار عادی به نظر می رسد، دوربین های با کیفیت بالای HD و رزولوشن 4K در اغلب نمایشگاه های امنیتی سال گذشته مرکز توجه و تماشای عموم بودند.

 

 

هنگامی که رزولوشن 4K به اصلی اساسی در این صنعت تبدیل گردد، می توان انتظار داشت که دوربین های امنیتی تصاویری واضح تر و با جزئیات بیشتر نسبت به گذشته از محیط، وقایع و سوژه ها تهیه نمایند. نکته مهم تر این که دوربین های با رزولوشن 4K، در مقایسه با دوربین های با رزولوشن پایین، قادرند به میزان قابل توجهی هزینه مالکیت پروژه ها را کاهش دهند.

به راحتی قابل پیش بینی است که تمامی شرکت ها باید دوربین های 4K خود را برای ارائه در بازار تا پایان سال جاری آماده نمایند. هرچند که برخی کارشناسان همچنان بر این باورند که کاربران دوربین های 4K ، به هنگام انتخاب مانیتور ها و سیستم های NVR سازگار با سیستم های 4K ، به توجه مضاعف نیاز دارند. عدم استفاده از مانیتور های 4K می تواند کیفیت تصاویر ویدئویی را به خطر بیندازد. شرکت ژئوویژن به عنوان شرکتی پیشرو در صنعت امنیت، به دنبال راحتی کاربران این سیستم ها در نمایشگاه ISC West 2014 ایستگاه نظارت مرکزی CMS با رزولوشن 4K جهت نمایش تصاویر با کیفیت فوق العاده از چندین سیستم VMS مرتبط و دستیابی به نمایی متمرکز با کیفیت 4K را به نمایش در آورد.

 

تصاویر هوشمند ویدئویی به ارائه پیام های با معنی کمک می کند

در اختیار داشتن تصاویرِ با کیفیتِ بالا تنها جهت گردآوری اطلاعات، امری کافی نیست. جهت دستیابی به اطلاعات ارزشمند به جای داده های خام و  امکان تشخیص و واکنش به موقع نسبت به وقایع، سیستم ویدئویی هوشمند بهترین کاندیدا در زمینه Big Data   می باشد.

آنچه که در صنعت امنیت ، تحت تاثیر ویدئو های هوشمند قرار می گیرد، چگونگی استفاده از داده های اندوخته شده توسط این سیستم ها جهت استفاده برای مقاصد مختلف می باشد. تمرکز نظارت تصویری از حالت قابلیت پذیری ویدئو به یکپارچه سازی ویدئو و سپس به توانمند سازی ویدئویی تکامل یافته است. در فرآیند توانمند سازی ویدئویی، الگوی پلت فرم باز به نوآوری های گوناگونی روی آورده تا از این طریق عملیات مختلف کسب و کار را در ابعاد مختلف بهینه سازی نماید.

 

به عنوان مثال، یک فروشگاه خرده فروشی، از چندین دوربین جهت فعال سازی آنی آنالیز ویدئویی (تحلیل بلاوقفه اطلاعات) مانند شمارش افراد، مدیریت صفوف و مدیریت اطلاعات جمعیتی، استفاده می کند. سیستم تمامی اطلاعات را بر اساس زمان و مکان فراهم کرده و در صورت مرتبط بودن این داده ها با اطلاعات نقطه فروش (POS) اطلاعاتی کلیدی مانند فروش متوسط و معیار های تغییر را در اختیار قرار می دهد. در نهایت بر اساس این بینش اطلاعاتی، فروشندگان قادر خواهند بود استراتژی های بازاریابی خود را تنظیم نموده و حتی برای بازه های زمانی گوناگون اقدام به استخدام نمایند.

 

بسیاری از فروشندگان درصدد به کارگیری تکنولوژی های گوناگون جهت ارتقای عملکرد فروشگاه خود می باشند. به عنوان مثال،  از نظر خرده فروشان، استفاده از سیستم های ویدئویی به منظور تسلط به فعالیت های نقطه فروش، می تواند به ارتباط بهتر با مشتریان بینجامد و به سازمان دهی مسائل حائز اهمیتی که کمتر مورد توجه واقع شده اند و در عین حال می توانند منجر به ارتقای فروش گردند، کمک نماید. ما شاهد کار تکنولوژی های متعددی با یکدیگر هستیم، مانند EAS برای جلوگیری از سرقت و زیان در فروشگاه ها، تکنولوژی POS، RFID برای کنترل انبارها و سیستم های تحلیل ویدئویی جهت درک بهتر رفتار مشتری. به طور کلی فروشندگان دریافته اندکه تکنولوژی های غنی تر، می توانند آن ها را در تصمیم گیری ها و پیش بینی های بهتر یاری رسانند. این امر باعث ارتقای عملکرد فروشگاه گشته و به فروشندگان در دستیابی به مزیت رقابتی کمک می کند.

 

شرکت ژئوويژن برای پاسخگویی به نیازهای مشتریان خود در سراسر جهان ، نرم افزار محصولات خود را به 19 زبان تحت نام تجاری GeoVision  فراهم آورده است. علاوه بر این نرم افزار ژئوویژن قابلیت های منحصر به فرد چندگانه ای را در اختیار کاربران و نصاب های سیستم قرار داده و انعطاف پذیری این سیستم را افزوده ساخته است. تنوع دوربین های تحت شبکه ژئوویژن موجب شده تا برای هر کاربردی پاسخ مناسبی داشته باشد. محصولات نظارت تصویری ژئوويژن می تواند با ایستگاه مرکزی نظارت (CMS)، سیستم های کنترل دسترسی(Access Control) ، نقطه فروش (POS) ، دستگاه خود پرداز(ATM)، سیستم اطلاعات جغرافیایی (GIS)و سیستم های تشخیص پلاك خودرو (LPR/ANPR) ادغام شود.

نرم افزار تجزیه و تحلیل ويدئويي ژئوويژن قابليت انجام وظایف مختلفي از قبیل تشخیص چهره ، هشدار دستکاری ، تشخیص شی مشكوك ، تشخیص شی گمشده ، جستجوی هوشمند ، ردیابی PTZ اجسام ، شمارش افراد و تشخیص جمعیت را به صورت رايگان و كاملا حرفه اي داراست . علاوه بر این، نرم افزار قابليت  تجزیه و تحلیل چهره افراد شامل هشدار ماسک چهره ، پوشش چهره و شمارش چهره را دارد.  کاربران همچنین مي توانند از قابليت هايي نظير ايجاد تصاوير پانوراما از مناظر مختلف ،  مه زدايي تصوير ، تثبیت کننده ویدئو و گزارشگيري تحت وب بهره مند شوند.

برچسب‌ها:
Big Data, 4K, NVR, VMS, LPR, Access Control, geovision, pos, GIS, VCA, سیستم ویدئویی هوشمند, دوربین مداربسته تحت شبکه, دوربین تحت شبکه, سیستم های کنترل دسترسی, سیستم اطلاعات جغرافیایی, سیستم های تشخیص پلاك خودرو, PTZ, Big Data