نتایج مالی بسیاری از تولید کنندگان سرشناس سیستم های امنیتی در سه ماهه چهارم تقویم مالی 2013 و سه ماهه اول تقویم مالی 2014، نشانگر رشدی ملایم در درآمد سالیانه و سود دهی می باشد. می توان با اطمینان پیش بینی نمود که این روند تا پایان سال 2014 نیز ادامه خواهد یافت.

تنها برای تعداد اندکی از سازمان ها نرخ رشدی بیش از اعداد دو رقمی پیش بینی شده است؛ سازمان هایی که در پی دستیابی به رشدی سریع تر از طریق اکتساب (خریداری سازمانی توسط سازمان دیگر) هستند و یا سازمان هایی که دارای درآمد سالیانه ای کمتر از 100 میلیون دلار می باشند. با بررسی گزارشات سالیانه می توان دریافت به جز برخی از شرکت های پیشرو در این بازار، اطلاعات چندانی در رابطه با محصولات جدید و نوآورانه ای که به سازمان ها امکان افزایش سریع سهم بازار را می دهند وجود ندارد و در مقابل جریان ملایمی از پیشرفت تدریجی قابل مشاهده است که خود حاکی از این است که عملکرد محصولات، جهت برآورده سازی نیازهای مشتریان، نیازمند بهبود می باشد.

گزارش سالیانه اخیر نشانگر این واقعیت است که در 9 ماهه نخست سال 2013، علی رغم موانع اقتصادی دنیای توسعه یافته غرب، مطابق پیش بینی ذی نفعان، کسب و کار امنیت دارای عملکرد بهتری بوده است. در ¾ نخست 2013 این کسب و کار دارای رشدی 8 درصدی بود و همین رشد در ادامه سال دستخوش افزایشی تقریبی گشت.

این عملکرد بر اساس فاکتورهایی بود که در سال 2012 به افزایش رشد انجامیدند. ترکیبی از رشد قدرتمند محصولات ویدئویی تحت شبکه، بازارهای شناور آسیا، رشد پایدار در بازار امریکای شمالی، و سطوح بالاتری از نفوذ به بازار های عمودی مانند حمل و نقل، خرده فروشی، بهداشت و سلامت و آموزش و پرورش.

راه حل های نوین بازار امنیت، شرایط تجاری بهتری را برای سال 2014 وعده می دهند و به خریداران تجهیزات امنیتی، در جهت تعویض سیستم های قدیمی خود در سال 2014 اطمینان بیشتری می بخشند، چرا که خریداران می توانند اطمینان یابند که با تعویض تجهیزات قدیمی با سیستم های جدید، کارایی سیستم امنیتی ارتقا یافته، هزینه ها کاهش یافته و بازگشت سرمایه تسهیل می گردد.

شركت ژئوويژن یکي از توليد كنندگان حرفه ای  سيستم هاي امنيتي در دنيا  متمرکز بر روی انواع محصولات نظارت و تجزیه و تحلیل تصویری(Video Analytics)  مي باشد كه از سال 1998 تخصص در توليد داشته است. اين شركت با مساحت 7500 متر مربع و 150 نفر پرسنل در كشور تايوان ماهانه 50.000 عدد محصول تحت ليسانس بخش تحقيق و توسعه شركت ژئوويژن در آمريكا توليد مي كند. همچنين اين شركت در آسیا، اروپا، آمریکای شمالی و جنوبی داراي دفاتر مركزي با حضور قدرتمند است. ژئوويژن در طول 14 سال گذشته رتبه اول تولید و فروش کارت های ضبط دیجیتال تصویر را داشته است.

ژئوويژن با سرمايه گذاري هنگفت در زمينه تحقیق و توسعه توانسته است رهبري بازار دربخش نظارت تصویری كامپيوتري(PC Based Video Surveillance)  را به دست گرفته و با استفاده از محصولات و بويژه نرم افزار منحصر به فرد خود پل ارتباطي ازسيستم هاي آنالوگ به  دنياي دیجیتال ايجاد نمايد .در ميان شركت هاي معتبر و پيشرو در زمينه سيستمهاي نظارت تصويري، شرکت ژئوويژن داراي تكنولوژي توليد نرم افزار، دوربين و سوييچ هاي مربوطه به صورت همزمان مي­باشد. ژئوويژن نرم افزار مختص به خود را با تمامي آپشن ها که مشابه آن تنها توسط برند هاي خاص توليد نرم افزار با هزينه هاي بالا ارائه مي­گردد، به صورت رايگان ارائه مي­دهد.

ژئوویژن با مدل های جدید متعدد از جمله سری ابر ذخیره سازی، خط تولید دوربین های تحت شبکه خود را توسعه می بخشد. نظارت بر اساس ابر ذخیره سازی و  رنج گسترده دوربین های متنوع آن، افق جدیدی را برای نظارت تحت شبکه می گشاید.

ژئوویژن به طور اختصاصی اقدام به تهیه بستری یکپارچه به عنوان زیرساخت نظارت تحت شبکه  نموده است. این تلاش در نمایشگاه 2014 ISC West  در چهار زمینه اساسی، هریک با تکنولوژی پیشرفته و جدید در بستر واحد ژئوویژن به نمایش گذاشته شد.

نسل جدید دوربین های تحت شبکه ژئوویژن، سری ابر ذخیره سازی است که دربرگیرنده زیرساخت نظارت بر اساس ابر ذخیره سازی می باشد. این سری تمامی ویژگی های مورد نیاز سیستم نظارت تحت شبکه در یک کسب و کار کوچک را ارائه می نماید. تمامی مدل های این سری، در کنار ذخیره سازی محلی، از ذخیره سازی ابری با رزولوشن 1080p نیز جهت تهیه تصویری با کیفیت بالا پشتیبانی می نمایند. این سری دوربین ها به منظور انطباق با استانداردها و نیازمندی های موقعیت های مختلف، محدوده گسترده ای از ویژگی ها از جمله تناسب با محیط خارج، محیط داخل، دید در شب و Wi-Fi را ارائه می نمایند.

دو سری جدید از محصولات، برای به چالش کشیدن رقبا در نمایشگاه ISC West به نمایش درآمدند. سری اول، سری آرورا  است که دارای سنسور Super Low Lux برای تهیه تصاویر واضح در شرایط بسیار کم نور، با حداقل میزان روشن سازی 0.01 لوکس می باشد. این دوربین ها با لنز های 1.3 مگاپیکسلی و 2 مگاپیکسلی ارائه می گردند. (حداقل میزان روشن سازی برای لنز های 2 مگاپیکسلی 0.02 لوکس می باشد). سری دوم یا سری تارگت (Target)، بر کاهش قیمت و افزایش عملکرد برای نصب در پروژه های گوناگون تمرکز نموده است به عنوان یک پیشرفت تکنولوژیک،. ژئوویژن کارکردهای پیشرفته ای به محدوده گسترده محصولات خود اضافه کرده است، شامل دوربین چشم ماهی(FishEye) 10 مکاپیکسلی، دوربین چشم ماهی با دید در شب IR، دوربین حرارتی، دوربین اسپید دام با زوم 30X، دوربین های UniCam با لنز های قابل تعویض، دوربین پلاکخوان با موتور تشخیص داخلی، دوربین های WDR و دوربین های مجهز به لنز موتور دار (قابلیت تنظیم از راه دور زوم و فوکوس).

زمینه دوم یا  همان چشم انداز حضور همه جانبه ، نمایش نظارت حرفه ای و قدرتمند ژئوویژن با بستر نرم افزاری یکپارچه منحصر به فرد و سازگار با تمامی کاربریها است که از مقیاس بزرگ تا نصب تکی را در بر می گیرد. در این بخش، بستر نرم افزاری مدیریت نظارت تصویری شرکت ژئوویژن GV-VMS ، نمایش داده شد که قادر به پشتیبانی از 64 کانال ویدئویی تحت شبکه و دارای قابلیت کدبرداری GPU  می باشد. همچنین سیستم مدیریت ضبط ژئوویژن (GV-Edge Recording) که یک سیستم ذخیره سازی غیر متمرکز جهت ضبط انعطاف پذیر تر تصاویر بوده و نیز سرور ذخیره سازی ژئوویژن GV-Recording Server که قادر به دریافت و ضبط تصاویر از 128 کانال ویدئویی تحت شبکه می باشد، به نمایش در آمد. ژئوویژن در این بخش، برای نخستین بار سیستم ضبط تحت شبکه NVR مبتنی بر سیستم عامل لینوکس و سیستم GV-SNVR را که در 4، 8 و 16 کانال ، قادر به ضبط جریان های بزرگ و کوچک بوده و همزمان از 16 کانال بازپخش می نماید، ارائه نمود.

در زمینه سوم، ایستگاه نظارت مرکزی CMS با رزولوشن 4K جهت  نمایش تصاویر با کیفیت فوق العاده از چندین سیستم VMS مرتبط، و دستیابی به نمایی متمرکز با کیفیت 4K به نمایش در آمد.

بخش سوم ، راه حل های ترکیبی، نمایش راه حل های نظارت فروش مانند شمارنده سه بعدی افراد (3D People  Counter) و دوربین پلاکخوان تحت شبکه GV-ANPR1200 چند کاره با سیستم تشخیص داخلی است. همچنین در این بخش سیستم کنترل دسترسی، تشخیص اثر انگشت و کنترل کننده آسانسور ژئوویژن به نمایش درآمد.

بازدیدکنندگان از غرفه ژئوویژن، همچنین از سوئیچ های PoE که ویژه نظارت تحت شبکه طراحی شده اند، بازدید نمودند. این سوئیچ ها با محدوده سرعت 10/100Mbps تا گیگابیت و مدل های 16،8،4 و 24 پورت، امکان سیم کشی انعطاف پذیر را فراهم نموده و توان مورد نیاز دوربین را در یک زیرساخت نظارت تحت شبکه مهیا می نمایند. در صنعت روبه رشد سریع سیستم های امنیتی، ژئوویژن به عنوان برندی پیشرو گام بر می دارد و در میان محصولات ژئوویژن، همواره دوربینی متناسب با نیاز های امنیتی شما وجود خواهد داشت.

 

برچسب‌ها:
IP LPR camera, LPR, PoE Switch, نظارت تحت شبکه, ایستگاه نظارت مرکزی, سیستم مدیریت ضبط, Target Series, دوربین های پلاک­خوان, دوربین پلاک خوان, Fisheye, VMS, سرور ذخیره سازی ژئوویژن, Recording Server, نرم افزار مدیریت نظارت تصویری, Edge Recording Manager, دوربین تحت شبکه, سیستم ضبط تحت شبکه, NVR, تجزیه و تحلیل تصویری, Video Analytics, سیستم های کنترل دسترسی, کنترل دسترسی, 3D people counter, شمارنده سه بعدی افراد, 4K