امنیت سایبری، یادگیری عمیق و دوربین های متصل به لباس برخی از برترین گرایشهایی است که در سال جاری در بازار نظارت ویدئویی مشاهده خواهیم نمود. چرا که در میان رقابت های فشرده ی موجود در بازار، فروشندگان به دنبال رونمایی از راهکارهای ایمن تر و ارزشمندتر هستند.

 

به نقل از گزارش اخیر مرکز پژوهشی آی اچ اس مارکت IHS Markit، انتظار میرود که بازار نظارت ویدئویی جهانی حدود 7 ٪ در سال جاری رشد داشته باشد.

 

به نقل از این گزارش، «احتمال میرود که تقاضا برای تجهیزات نظارت ویدئویی در سال 2017 به سرعت به رشد خود ادامه دهد» و در این سال 98 میلیون دوربین تحت شبکه و حدود 29 میلیون دوربین مداربسته ی HDبه سراسر جهان فرستاده خواهد شد.

 

هر چند طبق این گزارش، رقابت از لحاظ قیمتی همچنان فشرده خواهد ماند. به گفته ی آی اچ اس: «این رقابت، کسب درآمد و حاشیه ی سود را برای فروشندگان آسان نخواهد ساخت. در این زمینه، برخی موفق نبوده و ناگزیر به ادغام بیشتر با منابع تامین کننده خواهند بود». «با این وجود، فرصت هایی برای فروشندگان در موقعیت مناسب به وجود خواهد آمد. به عنوان مثال، تقاضا برای برخی از انواع دوربین ها به سرعت رشد خواهد کرد – دوربین های 180/360 درجه، دوربین های حرارتی و دوربین های سه بعدی همگی مثال هایی از این نوع هستند».

 

در میان گرایش های برتر امسال، امنیت سایبری – محافظت در برابر حملات سایبری، همچون حملات DDoS از طریق دستگاه های امنیتی در سال گذشته – در رتبه ی نخست قرار دارد. به نقل از آی اچ اس: « همچون در صنعت آی سی تی ICT، شراکت های با ارزش افزوده، آزمایش و تصدیق  برای موفقیت آینده ی امنیت سایبری در نظارت ویدئویی ضروری است. مثالهای ممکن شامل شراکت با شرکت های امنیت سایبری و استفاده از آزمایش داخل سازمانی و خارج سازمانی میشود که از آن در جهت بازخورد و اخطار دادن از خطرات به وجود آمده استفاده میشود».

گرایش برتر دیگر، یادگیری عمیق است. این گرایش از این جهت حائز اهمیت است که پیشتر، آنالیتیک ها کم و بیش در معرض خطا قرار داشته و انتظاراتی که از آنها میرفته را برآورده نمیساخته اند. اما امروز،‌ هم زیرساخت ها (به عنوان مثال، GPUها﴾ و هم نرم افزارها آماده ی قادرسازی ماشین ها به”یادگیری” تصاویر از طریق حجم زیاد داده های موجود هستند که این کار باعث افزایش چشمگیر قابلیت های آنالیتیکی میشود.

 

در درجه ی چهارم، دوربین های متصل به لباس در حال شهرت یافتن هستند و پیش بینی میشود که کاربری آنها به فراتر از اجرای قوانین پا بگذارد. فعالیت هایی که معمولا نیازمند حضور دو فرد برای تضمین امنیت یا استانداردها هستند، به عنوان مثال بازرسی خطوط ریلی توسط افراد را میتوان به صورت بالقوه با حضور تنها یک فرد مجهز به دوربین متصل به لباس انجام داد و بدین شکل منابع انسانی را آزاد و در دسترس قرار داد و هزینه ها را کاهش داد.

 

گرایش های دیگر ذکر شده در این گزارش شامل تغییر در تقاضا برای دوربین های HD از چین به سایر کشورها، استفاده از ویدئو در شهرهای امن و تکامل واسط های کاربری VMS میباشند.

 

برگرفته از مجله a&s