شیوع گسترده ی ویروس کووید-19 در سراسر جهان، تغییرات کوتاه مدت زیادی را در تقاضاهای امنیتی ایجاد نموده است. شرکت ها شاهد درخواست های بیشتری از سوی بخش های بخصوصی چون بهداشت و درمان و همچنین افزایش تقاضا برای برخی از تجهیزات بخصوصی چون آنالیتیک های هوش مصنوعی (AI)-محور و سیستم های کنترل دسترسی بدون تماس هستند.

در خط مقدم این بحران، صنعت بهداشت و درمان قرار داشته است، صنعتی که بدون توقف در حال نجات جان انسانها است. بدیهی است که بسیاری از شرکت های امنیتی شاهد تمایل بیشتر این بخش از صنعت به خود هستند، صنعتی که به دنبال راه هایی برای محافظت از متخصصین و بیماران حاضر در مراکز بهداشتی و درمانی خود است.

تقاضا برای تکنولوژی هایی چون مانیتورینگ از راه دور بیماران شاهد افزایش بوده است، تکنولوژِی ای که میتواند هم به محافظت از کادر درمان حاضر در خط مقدم مبارزه با این ویروس کمک کند و هم منابع موجود در بیمارستان ها را به حداکثر میزان ممکن برساند.

بیمارستان ها و مراکز بهداشتی و درمانی در حال استفاده از تکنولوژی های مرتبط با مراکز فرماندهی هستند تا به صورت دورادور میزان سلامتی بیماران با ریسک بالای ویروس کووید-19 را کنترل کنند، علائم و میزان پیشرفت بیماری های غیرمرتبط با کووید را بررسی کنند، اطلایه های فوری مبنی بر نکات سلامتی را ارائه کنند، به سرعت با افراد به تعامل بپردازند و در صورت ایجاد تغییرات اورژانسی در وضعیت سلامتی افراد، عملکرد SOS را ارائه کنند.

این مراکز میتوانند با استفاده از دوربین خود هویت افراد را تأیید کنند و از میزان صدمات وارد شده به آنها تصویر تهیه کنند. به این دوربین ها به عنوان یک محل فراخوانی مجازی از این دست نگاه کنید. این دوربین ها، افراد را از مناطق آلوده ی احتمالی دور نگاه میدارند و ارتباط آنها را با مراکز درمانی حفظ میکنند، طوری که راهکارهای مراقبت از راه دور (همچون تِله مِدیسین یا پزشکی از راه دور) از پس این کار بر نمی آیند.

درخواست ها برای سیستم های امنیتی، به ویژه سیستم های کنترل دسترسی بدون تماس افزایش پیدا کرده است.

نگرانی های حول خطرات پخش و گسترش این ویروس از طریق اسکنرهای اثرانگشت باعث افزایش تقاضا برای اطلاعات در مورد سایر سیستم ها شده است؛ سیستم هایی چون: سیستم های تشخیص چهره و سایر سیستم-های بیومتریکی غیرتماسی.

شیوع ویروس کووید-19 صنعت امنیت را بر آن داشته است تا بسیاری از استراتژی های خود را، از زنجیره ی تأمین گرفته تا بازاریابی، دوباره مورد ارزیابی قرار دهد و اصلاح کند. بدون دانستن اینکه تا کی فاصله گذاری اجتماعی و قرنطینه در جهان ادامه پیدا خواهد کرد، شرکت های امنیتی به اصلاح و حل چالش های ایجاد شده به خاطر بحران فعلی احتیاج پیدا خواهند کرد و همچنین باید برای تأثیرات آینده ی این ویروس آماده باشند.

برگرفته از مجله a&s