مسئولین بخش تکنولوژی شرکت ها از جمله افراد تصمیم گیرنده ای به شمار می آیند که باید به دنبال راه هایی برای بکارگیری درست هوش مصنوعی در بیزینس های خود باشند و بدین شکل ارزش افزوده ایجاد کنند. به قطع میتوان گفت که تمام تکنولوژی های هوش مصنوعی مزایای خاص خود را دارند، با این حال همه ی این تکنولوژی ها ارزش سرمایه گذاری ندارند.

امید این مقاله بر آن است که شما هم همچون 62٪ از کمپانی هایی که با بکارگیری هوش مصنوعی باعث رونق جریان کاری شرکت های خود شده اند، به خیل این گروه بپیوندید و از مزایای این تکنولوژی در حوزه ی کاری خود بهره مند شوید.حال به قسمت دوم مقاله­ ی قبل می­پردازیم.

10. آنالیتیک های متنی و NLP ﴿پردازش زبان طبیعی

این تکنولوژی از آنالیتیک های متنی برای فهم ساختار جملات و از متدهای آماری و یادگیری ماشین برای فهم معنی و منظور آنها استفاده میکند.

در حال حاضر آنالیتیک های متنی و پردازش زبان طبیعی ﴿NLP﴾ برای سیستم های امنیتی و تشخیص کلاهبرداری مورد استفاده قرار گرفته-اند.

همچنین این تکنولوژی ها توسط خیل عظیمی از معاونان و اپلیکیشن  های خودکارسازی شده مورد استفاده قرار میگیرند تا داده های غیرساختارمند را بیرون بکشند.

11. تکنولوژی همانند دیجیتال/ مدلسازی AI

همانند دیجیتال یک ساخت نرم افزاری است که فاصله ی بین سیستم های فیزیکی و جهان دیجیتال را پر کرده و بین آنها ارتباط برقرار میکند.

اساسا همانندهای دیجیتال متشکل از خطوطی از  کدهای نرم افزاری هستند، اما ورژن های پیچیده تر آن همچون نقاشی های طراحی شده به کمک ابزارهای کامپیوتری سه بعدی 3D، پر از نمودارها، دیاگرم ها و نقاط داده ای تعاملی ﴿در علم کامپیوتر تعاملی به معنای امکان مبادله-ی اطلاعات بین کامپیوتر و کاربر میباشد﴾ هستند.

12. دفاع سایبری

دفاع سایبری به یک ساز و کار دفاعی در شبکه های کامپیوتری گفته میشود که روی جلوگیری، شناسایی و صورت دادن اقدامات متقابل و بموقع در برابر حملات و عوامل تهدیدکننده ی زیربنا و اطلاعات افراد متمرکز است.

در حال حاضر ازهوش مصنوعی ﴿AI﴾ و یادگیری ماشین ﴿ML﴾ برای رساندن دفاع سایبری به یک فاز تکاملی جدید در برابر یک فضای خصومت آمیز فزاینده استفاده میشود. طبق گزارشات ارائه شده توسط بریچ لول ایندکس، در سال 2017 بیش از 2 میلیارد مدرک مبنی بر دسترسی غیرمجاز به اطلاعات وجود داشته است. از این تعداد، حدود 76٪ درصد از مدارک موجود در این تحقیق به صورت تصادفی گم شده بودند و 69٪ از آنها به عنوان دسترسی به داده های سرقتی تشخیص داده شدند.

از شبکه های نورونی متناوبی که قادر به پردازش زنجیره های داده های ورودی اند میتوان در کنار تکنیک های یادگیری ماشین استفاده کرد؛ با این کار میتوان تکنولوژی های یادگیری تحت کنترلی را ایجاد کرد که فعالیت های مشکوک کاربران و تا سقف 85٪ از حملات سایبری را شناسایی نمود.

14. بحث رضایت مندی

رضایت مندی همان تصدیق و تاییدی است که نشان میدهد یک فرد یا یک سازمان، الزامات مربوط به اقدامات، قوانین، قاعده ها، مقررات و استانداردها یا بندهای یک قرارداد را برآورده کرده و یک صنعت خاص وجود دارد که از آن حمایت میکند.

در حال حاضر شاهد نخستین موج راهکارهای رضایت مندی از مقررات وضع شده ای هستیم که از تکنولوژی هوش مصنوعی AI برای ارائه ی کارایی از طریق خودکارسازی و پوشش دهی جامع ریسک ها استفاده میشود.

بعضی نمونه های استفاده از هوش مصنوعی در بحث رضایت مندی در حال پدیدار شدن در سراسر جهان هستند. به عنوان مثال، راهکارهای پردازش زبان طبیعی ﴿NLP﴾ قادر به اسکن متن مقررات و هماهنگ سازی الگوهای آن با دسته ای از کلمات کلیدی هستند که به تشخیص تغییرات مرتبط به یک سازمان یا ارگان کمک میکنند.

راهکارهای تست استرس سرمایه در کنار آنالیتیک های پیش بینی کننده و سناریوسازها میتواند به سازمان ها کمک کند تا رضایت خود را نسبت به الزامات سرمایه ای وضع شده حفظ کنند. حجم اقدامات مربوط به تراکنش های انجام  شده که به عنوان نمونه های محتمل پول شویی شناسایی شده اند را نیز میتوان با استفاده از تکنولوژی یادگیری عمیق و بکارگیری قواعد بیزینسی پیچیده کاهش داد.

14. یاور کارورز

علیرغم اینکه خیلی از افراد نگران جایگزینی افراد با تکنولوژی هوش مصنوعی  در محیط کار هستند، این موضوع را نباید فراموش کرد که تکنولوژی هوش مصنوعی AI از این قابلیت نیز برخوردار است که به صورت گسترده به کارمندان، مخصوصا کارورزها، در انجام کارشان کمک کند.

در حقیقت، خودکارسازی کارورزی به عنوان دومین روند نوظهور تخریبی در دنیای تکنولوژی عنوان شده است.

در مشاغل پزشکی و قانونی که به شدت متکی بر کارورزهای خود هستند، کارمندان به شکل فزاینده ای در حال بکارگیری هوش مصنوعی به عنوان یک ابزار تشخیصی هستند.

15. تولید محتوا

در حال حاضر، تولید محتوا به هرگونه داده ای گفته میشود که افراد در دنیای دیجیتال و روی صفحات آنلاین به اشتراک میگذارند؛ این داده ها شامل ویدئوها، تبلیغات، پست های وبلاگی، گزارشات جامع، اینفوگرافیک ها و سایر سرمایه های تصویری و نوشتاری میشود.

16. شبکه های همتا به همتا

شبکه های همتا به همتا، در بی آلایش ترین حالت، هنگامی ایجاد میشوند که دو یا چند کامپیوتر به یکدیگر وصل شده و بدون ارسال داده ها به سرور کامپیوتر، منابع خود را با یکدیگر به اشتراک می گذارند.

شبکه های همتا به همتا توسط پول های رمزنگاری شده استفاده میشوند و با جمع آوری و تحلیل حجم زیادی از داده ها حتی قادر به حل کردن برخی از چالش برانگیزترین مسائل جهان نیز هستند.

17. تشخیص احساسات

این تکنولوژی امکان ایجاد نرم افزاری را فراهم میسازد که با کمک پردازش پیشرفته ی داده ها به صورت تصویری و صوتی، قادر به «خواندن» احساسات روی چهره ی افراد است. در حال حاضر در برهه ای از زمان هستیم که میتوان حالت های ریز چهره یا حرکات ظریف بدن و تن هایی صدایی که نشان دهنده ی احساسات یک فرد هستند را ثبت و ضبط کرد.

با استفاده از این تکنولوژی، مجاری قانونی میتوانند اطلاعات بیشتری را در مورد افرد تحت بازجویی به دست آورند. این تکنولوژی دارای کاربردهای زیادی برای فروشنده ها نیز هست.

استارتاپ های زیادی وجود دارند که در این حوزه کار میکنند. بسیاری از این استارتاپ ها پا به فراتر از آنالیز کلامی گذاشته و از داده های صوتی ورودی برای توصیف ویژگی های شخصیتی افراد استفاده میکنند؛ در واقع، تشخیص اینکه فرد موردنظر تا چه حد مثبت، هیجان زده، عصبانی یا بدخلق به نظر میرسد، کار این سیستم ها است.

18. تشخیص تصاویر

تشخیص تصاویر به فرآیند تشخیص و شناسایی یک شیء یا خصیصه ی خاص در یک تصویر یا ویدئوی دیجیتال گفته میشود و تکنولوژی هوش مصنوعی AI ، هر روز بیشتر از قبل، روی دست این تکنولوژی زده و نتیجه های خوبی را به ارمغان آورده است.

تکنولوژی AI قادر به جستجو برای تصاویر در پلتفرم های رسانه های اجتماعی و مقایسه ی آنها با مجموعه ی گسترده ای از داده ها است؛ این تکنولوژی در جریان جستجو برای تصاویر، تصمیم میگیرد که کدام یک از آنها با آنچه که به دنبالش میگردند منطبق تر است.

علاوه بر این، از تکنولوژی تشخیص تصاویر میتوان برای شناسایی پلاک خودروها، تشخیص بیماری ها، تحلیل مشتریان و نظرات آنها و تایید کاربران با توجه به چهره ی آنها استفاده نمود.

19. خودکارسازی بازاریابی

بخش های بازاریابی تا به حال منفعت زیادی از تکنولوژی هوش مصنوعی برده اند و به دلایل قابل قبولی میتوان گفت که در این صنعت اعتماد زیادی به این تکنولوژی شده است. پنجاه و پنج درصد از فروشندگان مطمئنند که در مقایسه با رسانه های اجتماعی، هوش مصنوعی تاثیر بیشتری روی حوزه ی کاری آنها خواهد گذاشت.

خودکارسازی بازاریابی به شرکت ها اجازه میدهد تا کار خود را بهبود بخشیده و برای رشد سریعتر درآمد خود، بهره وری را افزایش دهند. در این کاربرد، با استفاده از یک نرم افزار میتوان دسته بندی مشتریان، تلفیق داده های مشتریان و مدریت کمپین ها را خودکارسازی نمود، بر کارایی کارهای تکراری افزود و این امکان را فراهم نمود که ذهن های استراتژیک به انجام کاری که در آن مهارت دارند برگرداند.

برگرفته از Adext

مترجم: سارا کریمی

برچسب‌ها:
AI, هوش مصنوعی, یادگیری ماشین, یادگیری عمیق, تشخیص چهره, آنالیتیک, آنالیتیک صوتی, آنالیتیک ویدئویی, سیسمتهای آنالیز ویدئویی, دوربین های پلاک­خوان, سیستم پلاکخوان ژئوویژن, شبکه نورونی, دوربین تحت شبکه, دوربین مدار بسته, دوربین مداربسته تحت شبکه, اتوماسیون صنعتی, خرده فروشی, تشخیص هویت