امروزه تصاویر تحت شبکه تنها برای امنیت به کار نمی روند: کسانی که از این سیستم برای  نظارت امنیتی بهره می گیرند، به کاربری های جدیدی نیز برای آن دست یافته اند. تعداد کاربران نهایی که جهت اجرای عملیات مختلف تجاری به این سیستم روی می آورند، در حال افزایش است. به همین سبب تصاویر تحت شبکه به یک نیاز حیاتی تبدیل گشته اند. درواقع باید گفت عدم کارکرد مناسب سیستم های تصویری، خط مشی کسب و کار را تحت تاثیر قرار می دهند و این تاییدی بر این امر است که این سیستم های تحت شبکه به ابزاری حیاتی در کسب و کار تبدیل شده اند.

نیاز حیاتی به این معناست که سازمان ها بدون این تصاویر ویدئویی قادر به انجام امور خود نخواهند بود. همچنین می توان گفت که تکنولوژی ویدئویی به ابزاری سودمند تبدیل شده است که سازمان ها بوسیله آن، عملیات روزمره خود را به اجرا در می آورند. این امر بواسطه استفاده از تعداد فزاینده از سیستم های یکپارچه سازی تصویری در کسب و کار ها ارتقا یافته است.

با بررسی تاسیسات کاربران مختلف در سر تا سر جهان، می توان نتیجه گرفت که تصاویر تحت شبکه، ضمن افزودن ارزش به خط مشی کسب و کار ، در حال تبدیل به یکی از الزامات عملیات روزمره می باشند. به موراد زیر توجه نمایید:

 

تولید:  وضعیت تولید از طریق نظارت با تصاویر واضح ویدئویی، جهت بررسی جزئیات مرتبط با درجه کیفیت محصولات و نیز نظارت بر روند تولید، تسهیل می گردد. در اختیار داشتن نمایی کلی از مکان های دور از دسترس، به مدیریت از راه دور فعالیت های تجاری کمک می کند. تکنولوژی شمارش و آنالیز تصاویر ویدئویی، امکان ردیابی محصول را از زمان خروج از انبار و در تمامی مراحل حمل و نقل از جمله اندازه گیری، بارگیری، برچسب گذاری و بسته بندی برای حمل و نقل فراهم نموده  و تمامی اطلاعات مرتبط را بایگانی می نماید.

 

صنایع غذایی: تصاویر ویدئویی در این صنایع به نظارت بر بهداشت شخصی و نیز پاکیزگی تجهیزات، استفاده از لباس های ایمنی، بهداشت محل تولید، رسیدگی مناسب به مواد غذایی، انبارداری، بسته بندی، سرو مواد غذایی و حمل و نقل کالا می پردازد. در این صنعت تازگی مواد غذایی و در نتیجه زمانبندی از اهمیت ویژه ای برخوردار است: مقامات، خواستار پایبندی به مقررات می باشند. بواسطه شواهد ویدئویی، موارد فوق تایید گشته و مهر تایید کالا، تضمینی بر کیفیت و توجیهی بر قیمت های بالاتر می باشد.

 

صنعت بهداشت و درمان: تصاویر ویدئویی برای مراقبت از بیماران و همچنین امنیت آنان حائز اهمیت بسیار بالایی می باشند.  همچنین این تصاویر، باعث می شوند که از انجام اقدامات بهداشتی که منجر به کاهش عفونت های خطرناک می گردند( مانند شستن دست) ، توسط دکتران و پرستاران، اطمینان حاصل گردد. نظارت های مرتبط با مبارزه با مواد مخدر نیز، در صورت ادغام تصاویر ویدئویی با سیستم های کنترل دسترسی، بسیار موثر تر خواهد بود.

 

کنترل ترافیک: تصاویر ویدئویی به نظارت بر عبور و مرور وسایل نقلیه در فرودگاه ها، خطوط راه آهن، مسیر های آبی، خیابان های شهری و پارکینگ ها می پردازند. می توان این سیستم ها را جهت اولویت بندی برخی مسیر های مشخص، به هنگام ساعات اوج ترافیک، جشنواره ها، مسابقات ورزشی و غیره، به چراغ های راهنما مرتبط نمود.

 

ادامه این لیست تمامی بخش های صنعت را در بر می گیرد. این استفاده های حیاتی از تصاویر ویدئویی، بر ارزش فزاینده و اهمیت وافر این سیستم ها تاکید می نمایند و هنگامی که تصاویر ویدئویی به نیاز حیاتی تبدیل می گردند، باید از هرگونه سازش و مصالحه ای پرهیز نمود.

به هنگام تصمیم گیری درمورد هر موضوع حائز اهمیت در رابطه با  نحوه اداره شرکت و یا سازمان خود، نباید به سازش روی آورید. در اینجا سازش به معنی رضایت به ارزش، کارایی و یا کیفیتی پایین تر از حد مورد انتظار می باشد. شما  نباید در زمینه ارزش های کسب و کار، عملیات کارا تر و سود دهی بیشتر، راه های فعال سازی کسب و کار های جدید و تلاش برای جذب مشتریان رضایتمند تر سازش نمایید. همچنین در رابطه با سازمانی که در آن مشغول به کار هستید و یا شرکایی که با آن ها همکاری می نمایید نیز باید از سازش دوری گزینید. شما می توانید گسترده ترین طیف از افراد حرفه ای را که به خوبی تعلیم داده شده و جهت ارائه بهترین مهارت ها و راه حل ها  مورد تایید می باشند، انتخاب نمایید. به این حالت اکوسیستم پلت فرم باز گفته می شود.

 

ارزشی که اکوسیستم پلت فرم باز برای کاربران نهایی می آفریند، بیش از ارزشی است که یک سازمان به تنهایی ایجاد می نماید. ما هنوز شاهد فروشندگانی هستیم که درصددند مصرف کنندگان را درگیر راه حل های اختصاصی نمایند. چنین راه حل های تک بعدی به معنی تعویض کل سیستم به هنگام بروز مشکل و یا به هنگام شکل گیری نوآوری های جدید می باشد. این راه حل ها ممکن است در حال حاضر جذاب به نظر بیایند ولی در واقع راه حل هایی کوتاه مدت هستند.

هنگامی که شما به یک توافق اختصاصی رضایت می دهید، در واقع خود را به آن وابسته می سازید و در صورت بروز مشکل قادر نخواهید بود تنها بخشی از سیستم را کنار بگذارید، بلکه باید کل سیستم را تعویض نمایید.

پس چرا سازمان خود را در وضعیتی مخمصه مانند و بدون راهی برای پیشرفت قرار دهید؟ چرا سازش نمایید؟ با انتخاب الگوی پلت فرم باز، از رویکردی چند بعدی بهره مند گردید و آینده ای انعطاف پذیر تر و با سود دهی بیشتر را پیش رو قرار دهید.

 

نرم افزار ضبط ویدئويي تحت شبکه (NVR)  ژئوويژن و نرم افزار مدیریت تصویری (VMS) ژئوويژن بر روی یک پلت فرم باز طراحي شده اند که در آن رابط برنامه نویسی نرم افزار ( API) براي توسعه دهندگان منتشر شده است و به آنها اجازه  تغییر عملکرد های NVR / VMS را می دهد. این ويژگي، ژئوويژن را قادر به پشتیبانی از بیش از 1000 مدل دوربین IP از فروشندگان مختلفي از قبیل Axis ، Arecont Vision، Bosch ، Canon، Panasonic ، PELCO ، Samsung ، Sony و غيره ساخته است. قابلیت آنالیز تصویر داخلی این نرم افزار تصمیم گیری برای استفاده از برند ژئوویژن را بسیار آسان ساخته است.

 

برچسب‌ها:
تصاویر ویدئویی, VMS, NVR, ضبط ویدئويي تحت شبکه, دوربین IP, دوربین تحت شبکه, ژئوویژن, کنترل دسترسی, سیستم های کنترل دسترسی