در مقایسه با گذشته ، کنترل دسترسی قطعا تکامل زیادی پیدا کرده است و شاید به جرأت بتوان گفت که بزرگترین پیشرفت تکنولوژی در 8 سال اخیر، کوچ کنترل دسترسی به سوی IP بوده است. هر چند که در مقایسه با نظارت ویدئویی،  پیوند IP  و کنترل دسترسی کمی دیرتر پا به عرصه تکنولوژی نهاد، اهمیت این حرکت همچون تغییری انقلابی در صنعت است.

 

یکپارچگی، انشعاب بزرگی از IP  است که به سیستم های مختلف اجازه ادغام با کنترل دسترسی روی یک شبکه IP یکسان را میدهد. شرکت ها منابع را ادغام کرده و ائتلافاتی را برای پیش نویس کردن استانداردهایی باز شکل داده اند که امکان تلفیق بیشتر و قابلیت همکاری روز افزون را فراهم میسازد. در همین راستا، با ورود IP موارد کاربرد جدیدی برای استفاده از این سیستم پا به عرصه گذاشته اند که به کاربران اجازه میدهند تا کارهای بیشتر و به مراتب پراهمیت تری از باز کردن درب را انجام دهند. برخی از تکنولوژی های فعال شده با IP که قطعا در 5 سال آینده صنعت را تحت تاثیر قرار خواهند داد در ذیل به تفصیل آمده است.

 

 

هوش امنیتی در Edge

 

در گذشته، هوش امنیتی در سرور مرکزی یک سیستم کنترل دسترسی قرار داشت. اما با کنترل دسترسی تحت شبکه ، این هوش به شکل مضاعفی روی دستگاه edge قرار میگیرد. با وجود این سیستم کاربران منفعت های زیادی خواهند برد. نخست، قرار دادن هوش امنیتی روی دستگاه edge نقاط خرابی را مشخص میکند. همچنین این دستگاه های edge خود دارای قابلیت تشخیص هستند؛ مهم نیست که مدیر کجا باشد یا اینکه چه دستگاهی در حال استفاده شدن است، هرگونه مشکلی از طریق شبکه IP  به شکل هشدار به او ارسال می شود.

 

مدیریت ضبط ژئوویژن GV-Edge ابزاری برای مدیریت از راه دور تصاویر ضبط شده دوربین های تحت شبکه ژئوویژن و دوربین های سری تارگت ژئوویژن است. این نرم افزار یک رابط یکپارچه است که با استفاده از آن می توانید پخش زنده را ارزیابی و تصاویر ضبط شده را به سرور NAS اختصاص دهید. با این نرم افزار می توانید بدون مشاهده هر یک از فضاهای رابط وب ، ضبط را فعال نموده و ویدئو ها را باز پخش کرده و فضای حافظه را مشاهده نمائید. همچنین هر ارتباطی با هاست می تواند بدون اختلال در عملیات نرمال آن هاست ، غیر فعال شود.

علاوه بر این نرم افزار GV-Edge Recording Manager از نمایش زنده تصاویر و بازپخش ویدئو روی هاست های متصل به سرور GV-Video ، GV-VMS و سرور GV-Recording پشتیبانی می کند.

 

 

 

مدیریت هویت:

در 8 سال گذشته، کنترل دسترسی شاهد ارتباط خود با منابع انسانی بوده تا زمان حضور کارمندان را  بررسی کند. درگذر زمان، با قدرتمند شدن IP، این قابلیت گسترش یافته تا مدیریت هویت افراد یک سازمان را در هر دو فضای فیزیکی و منطقی در بر بگیرد. به عنوان مثال، هنگامی که یک کارمند شغل خود را ترک میکند، سابقه ضبط شده از او به صورت اتوماتیک از هر دو فضای فیزیکی و منطقی پاک خواهد شد.

 

برگرفته از مجله asmag

برچسب‌ها:
Access Control, IP camera, access control systems, VMS, Recording Systems